Targi Rowerowe

Co warto wiedzieć przed zakupem roweru i części rowerowych?

Rowery

Jak wybrać swój pierwszy rower trekkingowy?

Jak wybrać swój pierwszy rower trekkingowy?

Wybór pierwszego roweru trekkingowego to dobre miejsce na początek ze względu na szeroki zakres zastosowań rowerów MTB. Rowery trekkingowe, przewyższają rowery miejskie (city bike) swoją uniwersalnością – można nimi jeździć w mieście i poza nim, po drogach gruntowych i leśnych.  Głównym celem prawdziwego roweru górskiego jest jednak pewna jazda po nierównym terenie z wybojami, pokonywanie stromych wzniesień i style jazdy takie jak cross country, trail, enduro, freeride, all-mountain i downhill.

Spójrzmy na to, jak kupić swój pierwszy rower trekkingowy do mniej lub bardziej poważnej jazdy na każdym terenie i szlaku, który przez wiele lat stanie się niezawodnym i wiernym towarzyszem, a nie trzeba wymieniać po kilku latach, bo poziom nadwozia nie pasuje już do techniki jazdy lub zabiłeś go zbyt agresywnej jazdy.

Stalowa rama

W dzisiejszych rowerach MTB nie jest to nawet brane pod uwagę. Wytrzymała, ale ciężka i podatna na korozję. Chyba że jesteś Schwarzeneggerem i chcesz używać roweru do okresowego prężenia muskułów, kręcąc korbą pod górę lub ciągnąc go w miejscach na trasie, gdzie nie możesz jechać.

Carbon (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem węglowym)

rower trekkingowy

Najlżejsze ramy, najmocniejsze, najbardziej wytrzymałe, ale też bardzo drogie. Rowery trekkingowe z ramą karbonową są wybierane przez profesjonalnych sportowców lub osoby dysponujące odpowiednimi środkami finansowymi. Ramy karbonowe do pierwszego roweru powinny być rozważane tylko wtedy, gdy możesz sobie na nie pozwolić lub jesteś w 100% pewien, że mają odpowiednie wymiary i geometrię.

Rowery z tytanu

Mega niezawodne i wytrzymałe, o wadze podobnej do aluminium, ale w przeciwieństwie do niego nieco „miękkie”. Jeśli produkcja ramy tytanu przestrzega wszystkich technologii, to będzie służyć więcej niż jedno pokolenie rowerzystów, i złamać może tylko osoba z dużą wagą i bardzo agresywnej jazdy. Ale prefabrykowane ramy tytanowe są często rzadkością, ponieważ kosztują więcej niż ramy karbonowe.

Udostępnij

O autorze